Strona główna Strona główna
RSS
Strona główna
Mapa strony
e Formularz
Wersja angielska
BIP
    rozmiar czcionki A A A Wersja kontrastowa


AKTUALNOŚCI

Wersja do druku
Pokaż aktualności z roku:

Komunikat UOKiK 02.08.2018 Owoce miękkie - kolejne działania UOKiK

02.08.2018

Konsumenci z Podkarpacia zapłacili 10,50 zł za kilogram malin, który w tym samym czasie kosztował 3 razy więcej w Zachodniopomorskiem. To pierwsze wyniki analiz cen na rynku owoców i warzyw prowadzonych przez Inspekcję Handlową i UOKiK. Ponadto urząd postawił zarzuty przetwórcy owoców, który jest podejrzewany o wykorzystywanie przewagi kontraktowej wobec sadowników. Więcej tutaj.

Komunikat UOKiK 31.07.2018 Masz obligacje GetBack? Informacje UOKiK

31.07.2018

Konsumencie, informujemy, że UOKiK sprawdza jak banki, domy maklerskie i sama spółka oferowały obligacje Get Back. W toku są 3 postępowania wyjaśniające. Pobierz formularz ze strony www.finanse.uokik.gov.pl i opisz, jak Tobie sprzedawano obligacje Get Back. Więcej tutaj.

Komunikat UOKiK 30.07.2018 Nowa Telefonia - postępowanie UOKiK

31.07.2018

Konsumencie, informujemy, że Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Ze skarg konsumentów wynika, że przedstawiciele firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora. Urząd zbada, czy spółka stosowała nieuczciwe praktyki. Więcej informacji tutaj.

 

Komunikat UOKiK 27.07.2018: UOKiK dla rolnictwa - zmiany w prawie

31.07.2018

Informujemy, że Komitet Stały Rady Ministrów przyjął nowelizację ustawy o przewadze kontraktowej. Zmiany w przepisach to lepsza ochrona rolników i skuteczniejsze ściganie podmiotów wykorzystujących przewagę kontraktową. Na nowych przepisach zyskają przede wszystkim rolnicy, którzy prowadzą mniejsze gospodarstwa. Więcej tutaj.

Komunikat UOKiK 26.07.2018 Trwały nośnik - kolejne decyzje UOKiK

31.07.2018

Konsumencie, Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, Deutsche Bank, Idea Bank, Pekao, i Plus Bank nieprawidłowo informowały o zmianach opłat.

Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek lub udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. W toku pozostaje 7 postępowań. Więcej informacji tutaj.

Pomoc prawna - Stowarzyszenie Aquila.

31.07.2018

Konsumencie, dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila. Więcej informacji tutaj.

Uwaga! Zaproszenie na badania to pokaz handlowy.

24.07.2018

Konsumencie, Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko NMedical. Firma zaprasza  na badania, które okazują się pokazem handlowym. Konsumenci skarżą się, że NMedical nie uznaje prawa odstąpienia od umowy. Więcej tutaj.

Komuniakt UOKiK dot. UFK - nowe działania UOKiK

24.07.2018

Czy ubezpieczyciele przestrzegają przepisów o działalności ubezpieczeniowej?

Komunikat UOKiK sprawozdanie za rok 2017

24.07.2018

Z komunikatu UOKIK wynika, że postępowania polubowne są coraz bardziej popularne.

Komunikat UOKiK - Zgoda na koncentrację.

02.07.2018

Informujemy, że UOKiK zgodził się na przejęcie spółki Balex Metal przez Joris Ide. Przeprowadzone postępowanie i badanie rynku pokazały, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Oznacza to, że po transakcji przedsiębiorcy nie podniosą cen swoich produktów. Więcej informacji tutaj.

Apel UOKiK o stałe stopy kredytów hipotecznych.

28.06.2018

Prezes UOKiK Marek Niechciał zaapelował do banków udzielających kredyty hipoteczne. Urząd oczekuje, że banki wprowadzą do oferty kredyty hipoteczne o stałym oprocentowaniu. Jest to lepsza ochrona konsumenta podczas trwania wieloletniej umowy kredytowej i zapewnienie stabilności sektora finansowego w Polsce. Więcej tutaj.

Komunikat UOKiK - Milion za zmowę przetargową.

28.06.2018

Trzy spółki informatyczne zawarły zmowę przetargową. Wspólnie usiłowały wpłynąć na wynik trzech postępowań o zamówienia publiczne na hosting i kolokację serwerów. Łączne kary nałożone przez UOKiK to blisko milion złotych. Więcej informacji tutaj.

Jak rozwiązać spór przez internet? Platforma ODR

28.06.2018

Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet ze sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE i chcesz złożyć skargę? Sprzedawco, chcesz szybko i bez wysokich kosztów rozwiązać spór z klientem?

Jak rozwiązać spór przez internet? Platforma ODR

28.06.2018

Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet ze sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE i chcesz złożyć skargę? Sprzedawco, chcesz szybko i bez wysokich kosztów rozwiązać spór z klientem?

Ile można zaoszczędzić na dobrych oponach?

28.06.2018

Konsumencie, 15 państw, w tym Polska, wzięło udział w projekcie kontroli opon. Wyniki są dobre: Inspekcja Handlowa zakwestionowała oznakowanie jedynie 3% opon, natomiast wszystkie przeszły pomyślnie badania w laboratorium.