Strona główna Strona główna
RSS
Strona główna
Mapa strony
e Formularz
Wersja angielska
BIP
    rozmiar czcionki A A A Wersja kontrastowa


AKTUALNOŚCI

Wersja do druku
Pokaż aktualności z roku:

Świąteczny poradnik część 2. Mięso pod lupą Inspekcji Handlowej.

12.12.2017

Konsumencie, Inspekcja Handlowa, na zlecenie UOKiK sprawdziła jakość i oznakowanie surowego mięsa i jego wyrobów. Inspektorzy zakwestionowali produkty sprzedawane w 70 sklepach na 168 sprawdzonych.

Świąteczny poradnik część 1. Jak wybierać masło?

12.12.2017

Konsumencie, w związku z podwyżkami cen masła w ostatnim okresie, UOKiK postanowił przyjrzeć się jego jakości. 

Ile bawełny w bawełnie? Kontrole Inspekcji Handlowej

12.12.2017

Konsumencie, Inspekcja Handlowa wzięłą pod lupę odzież, obrusy i ścierki. Kontrolerzy zakwestionowali 34% produktów. Głownie z uwagi na niezgodność składu surowcowego z deklaracją. Więcej tutaj.

RenoPuren Zatoki - decyzja UOKiK

12.12.2017

Konsumencie, reklamy RenoPuren Zatoki i RenoPuren Zatoki Junior wprowadzały konsumentów w błąd. Suplementy diety były prezentowane tak, aby sprawiałay wrażenie, że mają właściwości lecznicze.

Netia - marketing bezpośredni

16.11.2017

Konsumencie, jeżeli przedsiębiorca dzwoni, żeby przedstawić ofertę, musi wcześniej mieć Twoją zgodę na kontakt w celu marketingu bezpośredniego.

Nadpłaty za usługi telekomunikacyjne

10.11.2017

Informujemy, że UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.

Spready walutowe - kolejne postępowania

03.11.2017

Konsumencie, Prezes UOKiK wszczął postępowania przeciwko bankom BPH, PKO BP i Pekao. Wątpliwości budzą niejasne zasady ustalania kursów walut. Więcej informacji tutaj.

Europejska Grupa Finansowa Council - decyzja UOKiK

03.11.2017

Konsumencie, EGF Council, pośrednik finansowy, proponował konsumentom pożyczki, których warunki nie odpowiadały ich potrzebom i możliwościom spłaty.

Międzynarodowy Dzień Osób Starszych

29.09.2017

Konsumencie, 1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych.
W związku z tym, UOKiK, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Inspekcja Handlowa wspólnie przypominają o prawach konsumentów-seniorów. Zapraszamy tutaj.

Konsument – senior

29.09.2017

Konsument – senior

W obecnych czasach konsumenci dokonują zakupów odzieży, kosmetyków, sprzętu RTV lub artykułów gospodarstwa domowego przez telefon, Internet lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W przypadku chęci rezygnacji z takich zakupów mogą w terminie 14 dni od otrzymania towaru odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy a wówczas taka umowa uważana jest za nieważną.

Goldberg & Sons ostrzeżenie konsumenckie

25.09.2017

Konsumencie, UOKiK po raz kolejny ostrzega, tym razem przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa.

Kampania UOKiK - polubowne.uokik.gov.pl

19.09.2017

Konsumencie, 18 września 2017 r. ruszyła kampania społeczna promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich. Dowiedz się, jak możesz rozwiązać spór
z przedsiębiorcą, wejdź na: polubowne.uokik.gov.pl. Więcej informacji znajdziesz tutaj

Zastrzeżenia do koncentracji: - PGE - EDF Polska

19.09.2017

Konsumencie, UOKiK wystosował zastrzeżenia do koncentracji polegającej na przejęciu przez Polską Grupę Energetyczną (PGE) kontroli nad EDF Polska. Więcej informacji tutaj.

Zgłoś pracę magisterską na konkurs UOKiK!!

19.09.2017

Jeszcze do 31 października br. można nadsyłać zgłoszenia do udziału w konkursie na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów.

Ostrzeżenie UOKiK

19.09.2017

Konsumencie, UOKiK ostrzega: OneLife Network może być piramidą finansową. Korzyści uzależnione są od wprowadzenia innych konsumentów do systemu.