wiih logo

WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT INSPEKCJI HANDLOWEJ
W WARSZAWIE

Co robimy?

Co robimy?

  • kontrola legalności i rzetelności działania przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów odrębnych w zakresie produkcji, handlu i usług:
  • kontrola spełniania przez wyroby przeznaczone dla konsumentów zasadniczych, szczegółowych lub innych wymagań w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności, z wyłączeniem wyrobów podlegających kontroli innych właściwych organów;
  • kontrola spełniania przez wyroby przeznaczone dla konsumentów wymagań, kontrola w zakresie stwarzania przez wyroby zagrożenia oraz kontrola w zakresie niezgodności formalnych w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (Dz. U. z 2019 r. poz. 544 oraz z 2020 r. poz. 1086), z wyłączeniem wyrobów podlegających kontroli innych właściwych organów;
  • kontrola produktów w rozumieniu ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2016 r. poz. 2047 oraz z 2020 r. poz. 1337) w zakresie spełniania ogólnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa;
  • kontrola substancji chemicznych, ich mieszanin, wyrobów i detergentów przeznaczonych dla konsumentów, w zakresie określonym w przepisach o substancjach chemicznych i ich mieszaninach;
  • kontrola produktów związanych z energią wprowadzonych do obrotu lub oddawanych do użytku, o których mowa w aktach delegowanych określonych w wykazie ogłaszanym na podstawie art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 14 września 2012 r. o etykietowaniu energetycznym produktów związanych z energią (Dz. U. z 2020 r. poz. 378), z wyłączeniem produktów, o których mowa w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów (Dz. Urz. UE L 314 z 30.11.2010, str. 64, z późn. zm.);
  • kontrola pojazdów, przedmiotów wyposażenia lub części przeznaczonych dla konsumentów w zakresie uzyskania przez producenta potwierdzenia spełnienia wymagań technicznych, o których mowa w art. 70c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, 284, 568, 695, 1087 i 1517);
  • kontrola produktów znajdujących się w obrocie handlowym lub przeznaczonych do wprowadzenia do takiego obrotu, z zastrzeżeniem ust. 2, w tym w zakresie oznakowania i zafałszowań, oraz kontrola usług;
  • kontrola przestrzegania przez dystrybutorów przepisów art. 37 i art. 39 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1895 oraz z 2020 r. poz. 150, 284 i 875);
  • kontrola przestrzegania przez sprzedawców detalicznych i sprzedawców hurtowych przepisów art. 8art. 9art. 10 ust. 1art. 11art. 31 ust. 3art. 48-50art. 53 oraz art. 54 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r. poz. 521 i 1403 oraz z 2020 r. poz. 150 i 284);
  • kontrola przestrzegania przez przedsiębiorców, których działalność polega na sprzedaży odbiorników cyfrowych, przepisów art. 6 ust. 12 i 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2011 r. o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 649);
  • przeprowadzanie kontroli, o której mowa w art. 168a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378 i 1565);
  • przeprowadzanie kontroli, o której mowa w art. 168b ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska;
  • kontrola znakowania wprowadzonych do obrotu produktów GMO w rozumieniu ustawy z dnia 22 czerwca 2001 r. o mikroorganizmach i organizmach genetycznie zmodyfikowanych (Dz. U. z 2019 r. poz. 706 oraz z 2020 r. poz. 322), przeznaczonych dla konsumentów, z uwzględnieniem ust. 2, w tym pobieranie próbek i badanie próbek tych produktów w celu identyfikacji w tych produktach organizmów genetycznie zmodyfikowanych;
  • kontrola przestrzegania przez sprzedawców detalicznych i sprzedawców hurtowych przepisów art. 4 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 98/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i używania prekursorów materiałów wybuchowych (Dz. Urz. UE L 39 z 09.02.2013, str. 1);
  • kontrola przestrzegania przez przedsiębiorców prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego przepisów art. 40aart. 41 i art. 42 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1114);
  • kontrola przestrzegania przez dystrybutorów przepisów o produktach kosmetycznych;
  • kontrola przestrzegania przepisów art. 3b ust. 1-3 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o  obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1903 oraz z 2023 r. poz. 877) przez przedsiębiorców prowadzących jednostki handlu detalicznego, jednostki handlu hurtowego, jednostki gastronomiczne lub pakujących i oferujących napoje lub żywność za pomocą urządzenia vendingowego,
  • kontrola przestrzegania przez przedsiębiorców wykonujących działalność lombardową przepisów ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o konsumenckiej pożyczce lombardowej
  • prowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
  • organizowanie i prowadzenie stałych sądów polubownych
  • prowadzenie poradnictwa konsumenckiego

Kontakt

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej w Warszawie

ul. Sienkiewicza 3,
00-015 Warszawa

Adres skrytki e-PUAP: /x303ap7eof/skrytka 

Centrala:

Delegatura w Ciechanowie

Delegatura w Ostrołęce

Delegatura w Radomiu

Delegatura w Płocku

Delegatura w Siedlcach

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej w Warszawie

ul. Sienkiewicza 3,
00-015 Warszawa

Adres skrytki e-PUAP: /x303ap7eof/skrytka

GODZINY PRACY:
poniedziałek – piątek: 8:15-16:15

DYŻUR:
 ŚRODA od 16:15 do 18:00 

Centrala:

Delegatura w Ciechanowie

dyrektor delegatury: Katarzyna Jasińska
obszar działania: powiat ciechanowski, mławski, nowodworski, pułtuski, płoński, żuromiński.

Delegatura w Ostrołęce

dyrektor delegatury: Marzena Lelujka
obszar działania: powiat ostrołęcki, makowski, ostrowski, przasnyski, wyszkowski, Ostrołęka miasto na prawach powiatu.

Delegatura w Radomiu

dyrektor delegatury: Dorota Mąkosa-Onuoha
obszar działania: powiat radomski, białobrzeski, grójecki, kozienicki, lipski, przysuski, szydłowiecki, zwoleński, Radom miasto na prawach powiatu.

Delegatura w Płocku

dyrektor delegatury:Ewa Juźwiak
obszar działania: powiat płocki, gostyniński, sierpecki, sochaczewski, Płock miasto na prawach powiatu.

Delegatura w Siedlcach

dyrektor delegatury: Wiesława Grochowska
obszar działania: powiat siedlecki, garwoliński, łosicki, miński, sokołowski, węgrowski, Siedlce miasto na prawach powiatu.