Korespondencję, która wpływa do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie przyjmuje sekretariat i rejestruje w dzienniku korespondencji, po czym – zgodnie z dyspozycją – przekazuje do odpowiednich komórek organizacyjnych.
Dane osobowe osób kierujących sprawy do Inspektoratu są przetwarzane na zasadach określonych przepisami prawa.
Sprawy kierowane do Inspektoratu mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą środków porozumiewania się na odległość a także mogą być wnoszone ustnie do protokołu.
W przypadku zgłoszenia ustnego, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę, dane zgłaszajacego oraz zwięzły opis treści sprawy.
W przypadku sporu z przedsiębiorcą, wynikającego z zawartej umowy, konsument może zgłosić wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR).
Jeżeli pismo dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, organ do którego je wniesiono, rozpatruje zagadnienia należące do jego właściwości, a pozostałe przekazuje niezwłocznie właściwym organom.
Korespondencja przyjmowana jest w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie oraz w siedzibach delegatur Inspektoratu – w godzinach urzędowania.