Informacje dotyczące przetwarzania danych
Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/ Pana danych jest: Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej, z siedzibą w Warszawie przy ul. Sienkiewicza 3.
Z administratorem danych można kontaktować się w następujący sposób:
- listownie pod adresem: ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa;
- telefonicznie pod numerami: (22) 826-18-30 oraz (22) 826-42-09;
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.bip.wiih.org.pl w zakładce: Inspektorat, w pkt: skrzynka podawcza;
- pod adresem poczty elektronicznej: ih_warszawa@wiih.org.pl
Inspektorem Ochrony Danych
Inspektorem Ochrony Danych (IOD) jest Irena Kopyścińska, z którą można kontaktować się pod adresem e-mail: ikopyscinska@wiih.org.pl telefonicznie: (22) 826 18 30 / 826 42 09 wew. 42 lub pisemnie na adres siedziby Administratora
Cel i podstawy przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. I lit. e RODO [1]) oraz wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. I lit. e RODO).
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami do których mogą być przekazane Państwa dane osobowych będą podmioty, które zgodnie z prawem Unii Europejskiej lub prawem krajowym są do tego uprawione, np. strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa, którym Państwa wniosek został przekazany. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń[2] oraz podmioty, z którymi MWIIH zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.
Okres przechowywania danych
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane, a następnie — w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 164) — przez czas określony w tych przepisach.
Prawa osób, których dane dotyczą Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Obowiązek podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, ale w przypadku ich nie wskazania organ nie będzie mógł załatwić Państwa sprawy
[1] Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 1 19 z 4 maja 2016 r., str. I oraz Dz.Urz. UE L 127 z 23 maja 201 8 r., str. 2) — nazywanego dalej RODO
[2] Sytuacja dotyczy głównie podmiotów świadczących usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w tym m.in. ePUAP w związku z S 8 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 201 1 r, w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j Dz.U. z 2018 r. poz. 180.